Το τέλος της νύχτας

Αιώρηση (λεπτομέρεια)

Μεσημέρι της περασμένης Κυριακής.Τελλόγλειο μουσείο.Λιγοστοί επισκέπτες.Ένα μουσείο ρεζερβέ σχεδόν.Νιώθω ότι βρίσκομαι στον δικό μου κήπο. Όπως τον κήπο με τα αγάλματα που βλέπαμε μικροί στην τηλεόραση.Τα γλυπτά ακίνητα θέλγουν την μεταμόρφωση.Δύσπλαστος κόσμος,σκληρά υλικά.Λευκό μάρμαρο Καράρας,μαύρο μάρμαρο Βελγίου,χαλκός γυαλισμένος ή χαλκός με τη γάνα.Γρανίτης.Είναι αδύνατο να μην αυτοπροσδιοριστείς όταν βρίσκεσαι ολόγυρα με τέτοια δυναμική.Μία πάλη των γλυπτών εκ των έσω ,και εν τέλη του ίδιου του υποκειμένου που θαυμάζει,για μορφοποίηση.Το περίγραμμα ουρλιάζει και δονείται.Τα έργα πασχίζουν για σχηματισμό.Πλαστικότητα και κίνηση -ακίνητη-αεικίνητη που μοιάζει με χορογραφία σε φωτογραφία υψηλής ταχύτητας.Και φως.Το φως χύνεται με τόση στοργή ανάμεσα από τις πτυχώσεις και τις λαξεύσεις στα τόσο αρμονικά μη-σώματα.Διαχέεται σαν νερό που γλύφει τις επιφάνειες τόσο λαίμαργα συμπληρώνοντας την τέχνη του απόκοσμου.Αυτός ο αρχιτεχνίτης ,ο μάστορας των δικών του μορφών σε παρασύρει στη γέννεση ,στον Σαίξπηρ,στον Κάφκα,στον Σαντ ,στην Αναγέννηση ,συνδυασμός της κλασσικής αρχαιότητας με τον σουρεαλισμό. Ποιητικός λόγος χαραγμένων διαστάσεων.Η αίσθηση ενός κόσμου που γεννιέται εκείνη την στιγμή ανάμεσα στον εφιάλτη και την αρμονία και είσαι τυχερός που είσαι εκεί για να το ζήσεις.

Εικόνα ξεθαμμένη (λεπτομέρεια)

Προσπαθώντας να καταλάβω το έργο αυτού του γλύπτη και να βρω τις αναφορές,όντας παρθένος στην τέχνη του γιατί δεν τον γνώριζα ούτε είχα δει έργα του,θυμήθηκα το γυναικείο σώμα σε εκείνες τις φωτογραφίες με τους παραμορφωτικούς καθρέφτες του Man Ray.Τον Max Ernst και τον Dali.Τον Miro ,οι απόκοσμες παραμορφώσεις του Giger.Την τρέλα και το σκοτάδι του Hans Bellmer.Οι εμμονές φυσικά παρούσες. Περιστέρια,μαξιλάρια,πιρούνια,αυγά,φωλιές,χέρια,μάσκες στα πρόσωπα και ο ζωοδότης γυναικείος μαστός.Ο μαστός φαίνεται να θρέφει τον καλλιτέχνη στην έμπνευση καθιστώντας ομογάλακτη την τέχνη του.

Οι φωλιές της Φεντερίκα(ΧΑΛΚΟΣ)
Μετά το Τσέρνομπιλ(στο βάθος αριστερά το έργο με τίτλο ΤΙΜΗ ΣΤΟΝ ΣΑΝΤ)

Η συμπαγής γνώση του ασυνείδητου, το εύμορφο χάος ,ο μυστικισμός της υπερβολής αναβλύζουν από τον κόσμο του γητευτή γλύπτη.

Αιώρηση(πίσω από αριστερά ΑΝΑΓΓΕΛΙΑ ΜΠΛΕ,ΚΛΕΨΥΔΡΑ,ΦΩΛΙΕΣ ΤΗΣ ΦΕΝΤΕΡΙΚΑ)

Ρομαντισμός και θάνατος.Ύφος και δυσμορφία .Γήινο και εξωγήινο.Ήθος και εκμαυλισμός.Εκτρώματα και ευμορφία .Η αρπαγή της φαντασίας με ευγένεια από έναν αιρετικό,ανακάλυψη του Ιόλα και εν τέλει στην παγκόσμια αναγνώριση.

Απομονωμένη
Τιμή στον Κάφκα

Αυτός είναι ο NOVELLO FINOTTI στην μοναδική έκθεση που ονομάζεται ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΗΣ ΝΥΧΤΑΣ από ένα λογοπαίγνιο που του έκανε ο Ιόλας(FINE /NOTTE).Στην έκθεση βρίσκονται πάνω από 70 έργα,αντιπροσωπευτικά της πορείας αυτού του τόσο σπουδαίου αρχιμάστορα εν ζωή γλύπτη.

Υ.Γ.1 Με συγκλόνισε η ΑΙΩΡΗΣΗ με τόση ευκολία.

Υ.Γ.2 Δυστυχώς όσο επεξεργαζόμουν το κείμενο, αυτή την δραματική εβδομάδα επιβλήθηκε το κλείσιμο των μουσείων.Μπαίνοντας στην απομόνωση κι εγώ ,ελπίζω έστω λίγο με αυτήν την ανάρτηση να σας ταξίδεψα με την ματιά μου.

Υ.Γ 3 Λένε ότι θα έρθουν πιο δύσκολα.Έχω μία σφήνα στο μυαλό.Εκείνη τη φράση που είπε κάποτε κάποιος.»Ο υπεύθυνος είναι ο ελεύθερος».Κουράγιο συνάνθρωποι.Γιατροί,νοσηλευτές,καθαρίστριες και μάγειρες.Σίδερο στη μέση σας.

Υ.Γ.4 Τελειώνοντας την έκθεση του FINOTTI στο ισόγειο ,πήγα στον πρώτο όροφο, όπου λειτουργούσε η έκθεση ενός πραγματικά καλλιτέχνη φαινόμενο, του…….. ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s